Categorie: Succesvol ondernemerschap

Tips van C.J.Hayden om in vakantietijd acquisitie te doen

09-08-2016 Juli 2009 had ik een ontmoeting met C.J.Hayden, de Amerikaanse auteur en bedenker van het Get Clients Now-programma, waarvan ik in Nederland licentiehouder ben. C.J.Hayden, een in Amerika zeer gerespecteerde marketingdeskundige, was met haar echtgenoot in Amsterdam als startpunt van een korte Europese reis. In restaurant de Roode Leeuw hebben we gegeten, op haar verzoek ... Lees verder

Hoe je jezelf voorbereidt op het grote geld

02-08-2016 Enkele jaren geleden was ik op een netwerkbijeenkomst en raakte met een vrouw in gesprek. Ze heette Eveline. Een sprankelend en bijzonder iemand, bij wie ik me meteen op mijn gemak voelde. We bleken veel overeenkomsten te hebben. We hielden van boeken en praten, en ze had kunstgeschiedenis gestudeerd (ik geschiedenis). Maar er was ook ... Lees verder

Vergeet nooit je oproep tot actie!

18-07-2016 Om voldoende klanten te krijgen – of de klanten die je graag wilt – is het zaak om te letten op bepaalde details… Ze lijken misschien in eerste instantie niet zo belangrijk, maar uiteindelijk zijn ze cruciaal voor je succes. Een van die details is: het consequent oproepen tot actie in al je marketinguitingen. Veel ... Lees verder

Passief inkomen: bestaat dat echt?

12-07-2016 Als je als ZZP-er – zoals coach, trainer of adviseur – gaat starten, ga je meestal 1-op-1 voor klanten aan het werk. Je verdient per uur, per dag of per project je werk. En dat is logisch ook. Je hebt maar één klant nodig en de investeringen zijn over het algemeen laag. Maar als je ... Lees verder

3 Tips om een ijzersterke naam aan je dienst of product te geven

05-07-2016 Als ik met mijn klanten aan het werk ben om hun productenlijn op te bouwen, is een belangrijke stap om namen te gaan geven aan al hun producten en diensten. Dat is lang niet altijd vanzelfsprekend om te doen. Veel coaches, trainers en adviseurs bieden diensten aan die naamloos zijn. Hun diensten heten gewoon “coachingsessie” ... Lees verder

Zo plan je 2012 voor betere resultaten

03-01-2012 Begin januari is een fantastische tijd om je jaar te gaan plannen. Het lastige is, als je je planning maakt zoals je altijd deed, je ook de resultaten krijgt die je tot nog toe hebt gehaald. Om echt baanbrekende resultaten te bereiken, is een heel ander soort planning nodig. Wat is de manier om dit ... Lees verder

Onbeholpen, machteloze zinnen en woorden

21-02-2009 Hoogleraren op universiteiten klagen er al langer over: veel studenten kunnen geen fatsoenlijke zin meer schrijven. De resultaten van de taaltoets van de Vrije Universiteit afgelopen najaar bewijzen hun gelijk. “Op onze universiteit komen te veel studenten binnen die te veel problemen hebben met taal. Hierdoor worden universiteiten geconfronteerd met problemen die ze eigenlijk niet ... Lees verder

Is “gevraagd worden” wel zo leuk eigenlijk?

20-11-2008 Zou je graag willen dat klanten je uit zichzelf vragen om werk voor ze te doen? Voor veel mensen is dit iets waar ze alleen maar van kunnen dromen. Gevraagd worden is natuurlijk veel prettiger dan zelf de hort op te moeten gaan om klanten te zoeken. Maar is het wel altijd zo wenselijk? Neem ... Lees verder

Lessen voor starters (2): Vergeet dat ondernemersplan nou maar

16-10-2008 Voor jezelf beginnen is in de mode en wie kan de starters ongelijk geven. Zelfstandig zijn betekent: je eigen tijd kunnen indelen, je eigen doelen kunnen volgen, niet afhankelijk zijn van de willekeur van de bazen in je bedrijf. Maar het is niet gemakkelijk, want geloof me, anders zou IEDEREEN het doen. Gelukkig zijn er ... Lees verder

Lessen voor starters (les 1); WIE is belangrijker dan WAT

14-10-2008 Veel mensen beginnen voor zichzelf, en wat kunnen ze doen om te slagen? In mijn Get Clients Club en Get Clients Now!-programma’s heb ik het geluk de – altijd spannende – verhalen van starters uit de eerste hand te horen. En heb ik wat ideeën gekregen over wat erg slim is om te doen. Vandaag ... Lees verder

Voor jezelf beginnen: lessen voor startende ondernemers

12-10-2008 Volgens het CBS zijn er dit jaar weer 40.000 nieuwe bedrijven bijgekomen, waarvan de meeste in de zakelijke en commerciële dienstverlening. In de Get Clients Club en in mijn Get Clients Now-groepen heb ik het voorrecht om regelmatig met starters te werken (naast de zelfstandigen die al langer bezig zijn). Ik vind het altijd ongelooflijk ... Lees verder

Als je het leuren en sleuren om klanten te krijgen zat bent

20-08-2008 Veel zelfstandigen voelen de voortdurende zorg en spanning om achter klanten aan te jagen. Het lijkt nooit eens vanzelf te gaan. Altijd weer dreigt er weer een gat te vallen, de barre situatie om zonder klanten en inkomsten te zitten. Telkens moeten ze zichzelf weer oppeppen om de telefoon te grijpen en te gaan leuren ... Lees verder

Als vrouw aan de top komen? Begin voor jezelf!

02-06-2008 Het FNV en de PvdA willen dat grote bedrijven minstens 40% vrouwen in de top benoemen. De reden is dat in Nederland nog veel te weinig vrouwen topposities innemen en daarom zou een stimuleringsmaatregel nodig zijn. "Laten we de jongere generatie helpen", zegt Agnes Jongerius, voorzitter van het FNV, in de Opzij (juni 2008). Ik ... Lees verder

Expert worden? Dat bepaal je zelf

08-05-2008 Gisterenavond was ik op de 23e verdieping in het World Trade Center in Rotterdam – met het allermooiste uitzicht over de stad (ik wilde er zowat gaan wonen) – waar ik een presentatie gaf voor het Contact Jonge Bedrijven (CJB), het Rotterdamse ondernemersnetwerk.  Mijn presentatie ging (het zal je niet verbazen) over het onderwerp "acquisitie" ... Lees verder

Wie content maakt, heeft de grootste overlevingskans

18-02-2008 Vorige week vrijdag was ik bij de langverwachte "denktank" in het Utrechtse vergadercentrum Seats2Meet over het onderwerp "Survival of the fittest contentmakers", georganiseerd door Erno Mijland. Ik had me er al de hele tijd op verheugd, om nu eindelijk eens grafisch ontwerper Huub Koch, die ik van het bloggen ken, te ontmoeten en natuurlijk Erno ... Lees verder

Zelfstandig zijn is leuk, maar kan ook moeilijk en verdrietig zijn

28-12-2007 Is het tijdperk van de individualisering voorbij? Volgens sommigen wel. We gaan weer helemaal terug naar het "wij-gevoel", zoeken naar saamhorigheid, een nieuw gemeenschapsgevoel etc. etc. Ongetwijfeld zal aan die individualisering een eind gaan komen maar dit is nog niet de dagelijkse realiteit van de vele zelfstandigen die er op dit moment zijn. Zelfstandig worden ... Lees verder

Kies je niche voor de meeste kans op succes

29-11-2007 De laatste jaren zijn veel mensen zelfstandig geworden en er komen er nog steeds iedere dag nieuwe dienstverleners bij. Niet iedereen wordt daar vrolijk van. Wie zit er nu te wachten op al die trainers, adviseurs, coaches, ontwerpers, etc.? Is er wel voldoende markt voor iedereen? Kan dat eigenlijk wel goed gaan? Maar deze zorg ... Lees verder

Je hoeft het niet allemaal in je eentje te doen

10-07-2007 Veel ondernemers en zelfstandigen die ik ken doen alles in hun eentje. Geen wonder dat ze dan stagneren, eindeloos de nodige actie voor zich uit schuiven of telkens blijven doen wat ze allang niet leuk meer vinden. En zo halen ze niet alles uit zichzelf wat ze in zich hebben. Het komt door hun alleenheid. ... Lees verder

Hoe je als coach rijk kunt worden

24-02-2007 Ben je coach en moet je sappelen om rond te komen? Dan ben je niet de enige. Veel coaches kunnen nauwelijks rondkomen van hun praktijk, leven op de rand van de armoedegrens of hebben er een inkomen naast waardoor ze het net kunnen redden. Maar er zijn ook coaches die miljoenen verdienen. Waar? In Amerika ... Lees verder

Concurrentie bestaat echt niet

24-11-2006 Image professionals helpen je bij het kiezen van een bij jou passende kledingstijl en imago. Het is een relatief nieuw beroep waarvan de beoefenaren er steeds meer voor kiezen om zelfstandig te worden. Eergisteren heb ik voor een groep van 67 van deze image professionals (allemaal lid van beroepsvereniging Vereniging van Image Professionals) een workshop ... Lees verder

Zo doet Francine Derks aan acquisitie

22-10-2006 Francine Derks is een succesvolle trainer en coach uit Limburg. Ze geeft vanuit haar bedrijf Axia intuitietrainingen en werkt aan belemmerende overtuigingen via The Work van Byron Katie. Ze heeft ongeveer twee jaar geleden bij mij het Get Clients Now!-programma gevolgd en sindsdien houden we elkaar op de hoogte van onze ontwikkelingen. Laatst kreeg ik ... Lees verder

Wat een niche eigenlijk is

20-09-2006 Ieder zichzelf respecterende marketingdeskundige weet dat je om echt succes te hebben als bedrijf, je een niche moet kiezen. Maar wat is een niche eigenlijk en hoe vind je hem? Op zoek naar het antwoord op deze vraag, las ik een inspirerend artikel van Molly Gordon over niches. Het woord niche heeft verschillende betekenissen. De ... Lees verder

Van freelancer naar ondernemer bij Lancelots Academy

25-07-2006 Wat is het verschil tussen een freelancer en een ondernemer? Voor de belastingdienst is er geen verschil maar in de praktijk wel. Freelancers voeren werk in opdracht uit. Ze werken op uurbasis. Ondernemers creëren hun eigen aanbod. Ze worden betaald in relatie tot de waarde die ze bieden aan hun klant. Ondernemers zijn wat mij ... Lees verder

Kiezen ≠verliezen: het verhaal van Simon Groen

21-06-2006 Veel zelfstandigen doen telkens verschillend soort werk voor verschillende doelgroepen. Niks op tegen natuurlijk maar in je marketing en acquisitie kan het je parten gaan spelen. Kiezen voor focus is voor veel mensen in mijn Get Clients Programma’s dé grote succesfactor maar tegelijk ook vaak het moeilijkste wat ze kunnen doen. Waarom is focus kiezen ... Lees verder

Waarom het kiezen van een doelgroep zo belangrijk is voor je bedrijf

28-05-2006 Kiezen voor een duidelijk omschreven doelgroep maakt je effectiever, efficiënter en aantrekkelijker: je trekt meer klanten aan en kunt meer verdienen. Lees in dit artikel waarom dit zo is en wat de beste manier is om je doelgroep te kiezen. Veel dienstverlenende professionals die ik spreek, zijn uitermate vaag over de doelgroep op wie ze ... Lees verder

Hoe je als coach veel klanten kunt krijgen

24-05-2006 Gisteren heb ik een hele leuke avond gehad in Leiden bij het Leidsch Coach Café waar ik een presentatie gaf over acquisitie voor een stuk of vijfentwintig coaches. Ik houd van coaches omdat ze communicatief vaak sterk zijn, en nou ja, het zijn gewoon aardige altruÏstische mensen. Tijdens de avond ging het over wat de ... Lees verder

Hoe productizing kan werken in de praktijk

13-05-2006 In eerdere berichten op mijn weblog heb ik verschillende malen geschreven over ondernemers die eigenlijk meer inhuurkrachten (freelancers) zijn en zich telkens laten inhuren voor wat de klant op dat moment nodig heeft. Een echte ondernemer word je pas op het moment dat je je eigen aanbod gaat creëren en hiermee je klanten gaat benaderen. ... Lees verder

Van inhuurkracht naar ondernemer

21-03-2006 Veel zelfstandigen in dienstverlenende beroepen nemen een soort middenpositie in tussen werknemer en ondernemer zijn: ze werken op inhuurbasis voor andere bureaus of opdrachtgevers. Misschien ben jij ook zo iemand – ik ben het zelf ook lang geweest. Kenmerkend voor deze positie is dat je je telkens voegt in kaders die anderen voor je scheppen. ... Lees verder

Ondernemer of inhuurkracht? (2)

23-02-2006 Hierbij mijn reactie naar aanleiding van de vragen die Denise Hilhorst aan me stelde na het lezen van van mijn eerdere blog "Ondernemer of inhuurkracht?". Dit ging over het verschijnsel dat veel ondernemers eigenlijk geen ondernemers zijn, maar zich telkens laten inhuren en dan telkens heel verschillend werk kunnen doen. Denise vraagt zich af wat ... Lees verder

Ondernemer of inhuurkracht?

29-12-2005 In mijn Get Clients-groepen en op ondernemersnetwerken kom ik ze regelmatig tegen: mensen die hun  onderneming zien als een voortzetting van hun werknemerschap. Dat is immers een vorm die ze al kennen. Symptomen van dit verschijnsel zijn: Zij laten zich inhuren als veredelde, meestal duurder betaalde, werknemers. Als een manusje van alles zijn ze overal ... Lees verder

Word je als ondernemer geboren?

12-11-2005 In Nederland beginnen dit jaar 75.000 mensen voor zichzelf, een absoluut record. Niet iedereen is daar blij mee. Robert Blom, die onderzoek doet naar startende ondernemers,  noemt het "triest" volgens een bericht in het Parool. "Uit onze faillissementscijfers blijkt dat zes van de tien starters binnen vier jaar failliet gaan. De vier die het overleven, ... Lees verder

Ook succesvolle mensen hebben problemen

04-10-2005 Hoe bereik je succes als ondernemer? Antwoord: leer van succesvolle mensen hoe ze dit hebben gedaan! Belangstelling voor succesvolle mensen is niet voor niets iets van alle tijden, zo las ik laatst in de Haagse Post (september 2005): "Onze obsessie voor achtenswaardige personen is zeer logisch – speciale aandacht schenken aan mensen die succesvol zijn is ... Lees verder

css.php