Categorie: Tips voor acquisitie

Tips van C.J.Hayden om in vakantietijd acquisitie te doen

09-08-2016 Juli 2009 had ik een ontmoeting met C.J.Hayden, de Amerikaanse auteur en bedenker van het Get Clients Now-programma, waarvan ik in Nederland licentiehouder ben. C.J.Hayden, een in Amerika zeer gerespecteerde marketingdeskundige, was met haar echtgenoot in Amsterdam als startpunt van een korte Europese reis. In restaurant de Roode Leeuw hebben we gegeten, op haar verzoek ... Lees verder

De kracht van drama, ellende en verdriet

26-07-2016 Sandra, een klant van mij, biedt een cursus “beter communiceren met je partner” aan. Ze heeft een uitnodigingstekst gemaakt en gestuurd naar wel honderd mensen. Maar nog niemand gaf zich op. Ze beklaagt zich bij mij: “Het is zo’n goede cursus. Iedereen die hem al gevolgd heeft, is wildenthousiast. Hoe komt het dat het zo’n ... Lees verder

Vergeet nooit je oproep tot actie!

18-07-2016 Om voldoende klanten te krijgen – of de klanten die je graag wilt – is het zaak om te letten op bepaalde details… Ze lijken misschien in eerste instantie niet zo belangrijk, maar uiteindelijk zijn ze cruciaal voor je succes. Een van die details is: het consequent oproepen tot actie in al je marketinguitingen. Veel ... Lees verder

3 Tips om een ijzersterke naam aan je dienst of product te geven

05-07-2016 Als ik met mijn klanten aan het werk ben om hun productenlijn op te bouwen, is een belangrijke stap om namen te gaan geven aan al hun producten en diensten. Dat is lang niet altijd vanzelfsprekend om te doen. Veel coaches, trainers en adviseurs bieden diensten aan die naamloos zijn. Hun diensten heten gewoon “coachingsessie” ... Lees verder

Hoe je financiële zekerheid kunt krijgen door voor volume te kiezen

01-09-2009 Vaak vragen deelnemers in mijn acquisitiecursussen mij: “Laura, waar kan ik bedrijven vinden om voor te werken? Als ik meer bedrijven zou vinden, kan ik eindelijk meer verdienen”. Voor veel zelfstandige dienstverleners (trainers, coaches, adviseurs) lijkt werken voor bedrijven of instellingen de enige manier om een goed inkomen te verdienen. Zeker degenen die één-op-één – ... Lees verder

Geeft u mij maar 1 kilo coaching, alstublieft

10-06-2009 Heb je te weinig klanten? Misschien komt het omdat je het voor klanten te moeilijk maakt om je in te huren. Veel diensten, zoals coaching en advies, spelen zich in het hoofd van mensen af en zijn daarmee onzichtbaar. Je kunt ze niet opsturen, niet in de etalage zetten of in een doos verpakken. Ook ... Lees verder

De meest gestelde vraag over acquisitie

16-04-2009 Sommige vragen over acquisitie hoor ik telkens weer opnieuw. Zo ook gisteren weer. Gisteren gaf ik een presentatie voor het kersverse (uit XING ontstane) Netwerk Regio Utrecht. Het was een erg leuke bijeenkomst met interessante ondernemers. De vraag die ook deze keer uit het publiek kwam, was: "Hoe kan ik zorgen dat als ik tijdens ... Lees verder

Ellende, drama en verdriet: doe er iets mee in je marketing

06-04-2009 Sandra, een klant van mij, biedt een cursus “beter communiceren met je partner” aan. Ze heeft een uitnodigingstekst gemaakt en gestuurd naar wel honderd mensen. Maar nog niemand gaf zich op. Ze beklaagt zich bij mij: “Het is zo’n goede cursus. Iedereen die hem al gevolgd heeft, is wildenthousiast. Hoe komt het dat het zo’n ... Lees verder

Is het waar dat je niets te vertellen hebt?

24-02-2009 Gisteren weer gestart met een nieuwe Get Clients Now-groep met 10 leuke mensen (onder wie een uitvaartonderneemster, een historicus die over geschiedenis publiceert en een paar coaches (de vraag is of ze hierna nog coach zullen zijn…). Tijdens het seminar kwam het volgende onderwerp aan de orde: dat het een goed idee is om "content" ... Lees verder

Gooi je prijs nou gewoon eens omhoog!

22-02-2009 Veel zelfstandigen bieden hun diensten wanhopig te laag geprijsd aan. Ze schromen een goede prijs te vragen voor hun dienst omdat ze denken dat hun klanten anders niet van ze zullen kopen.  Niet alleen vragen ze te weinig geld, ook hebben ze de neiging om van hun klant zomin mogelijk TIJD te vragen die voor ... Lees verder

Onbeholpen, machteloze zinnen en woorden

21-02-2009 Hoogleraren op universiteiten klagen er al langer over: veel studenten kunnen geen fatsoenlijke zin meer schrijven. De resultaten van de taaltoets van de Vrije Universiteit afgelopen najaar bewijzen hun gelijk. “Op onze universiteit komen te veel studenten binnen die te veel problemen hebben met taal. Hierdoor worden universiteiten geconfronteerd met problemen die ze eigenlijk niet ... Lees verder

Is het luxe of noodzaak wat je doet?

01-02-2009 Diensten verkopen is normaal gesproken al moeilijk genoeg – maar vooral in recessietijd luistert het nauw hoe je het doet. Hoe zorg je dat je de aandacht trekt, jezelf onweerstaanbaar maakt, urgentie oproept om direct van je te kopen?  Heel veel dienstverleners met wie ik werk, roepen in hun marketing niet bepaald urgentie op. Wekelijks ... Lees verder

Is “gevraagd worden” wel zo leuk eigenlijk?

20-11-2008 Zou je graag willen dat klanten je uit zichzelf vragen om werk voor ze te doen? Voor veel mensen is dit iets waar ze alleen maar van kunnen dromen. Gevraagd worden is natuurlijk veel prettiger dan zelf de hort op te moeten gaan om klanten te zoeken. Maar is het wel altijd zo wenselijk? Neem ... Lees verder

Telefoonangst overwinnen: wat ik leerde op het tennisveld

07-11-2008 Veel zelfstandige ondernemers hebben telefoonangst als ze koude of warme acquisitie moeten doen. Ze zien er vreselijk tegenop om te gaan bellen naar klanten uit angst om afgewezen te worden. Ik overdrijf niet als ik zeg dat telefoonangst voor veel mensen zo eng voelt als doodsangst. Het bellen voelt ongeveer alsof je jezelf van een ... Lees verder

Snap jij ook niet wat je aan Linkedin kunt hebben?

01-11-2008 Al sinds jaar en dag krijg ik per mail uitnodigingen om via LinkedIn verbonden te worden, en zo’n uitnodiging accepteerde ik altijd. Van tijd tot tijd ging ik eens kijken op de LinkedIn-site naar mijn "oogst" van contacten. Daarna zapte ik er wat rond, en dan was ik er weer klaar mee. Ik had gewoon ... Lees verder

Hoe persoonlijker je marketing, hoe beter

20-10-2008 Hoe zorg je dat je klanten voor JOU kiezen – en niet voor je “concurrenten”? Zich abonneren op je emailnieuwsbrief? Zich aanmelden voor je trainingen of workshops? Een van de grote geheimen is, om je marketing zo persoonlijk mogelijk te maken. Het belang van het persoonlijke heb ik jaren geleden zelf ervaren toen ik als  ... Lees verder

Lessen voor starters (2): Vergeet dat ondernemersplan nou maar

16-10-2008 Voor jezelf beginnen is in de mode en wie kan de starters ongelijk geven. Zelfstandig zijn betekent: je eigen tijd kunnen indelen, je eigen doelen kunnen volgen, niet afhankelijk zijn van de willekeur van de bazen in je bedrijf. Maar het is niet gemakkelijk, want geloof me, anders zou IEDEREEN het doen. Gelukkig zijn er ... Lees verder

Lessen voor starters (les 1); WIE is belangrijker dan WAT

14-10-2008 Veel mensen beginnen voor zichzelf, en wat kunnen ze doen om te slagen? In mijn Get Clients Club en Get Clients Now!-programma’s heb ik het geluk de – altijd spannende – verhalen van starters uit de eerste hand te horen. En heb ik wat ideeën gekregen over wat erg slim is om te doen. Vandaag ... Lees verder

Voor jezelf beginnen: lessen voor startende ondernemers

12-10-2008 Volgens het CBS zijn er dit jaar weer 40.000 nieuwe bedrijven bijgekomen, waarvan de meeste in de zakelijke en commerciële dienstverlening. In de Get Clients Club en in mijn Get Clients Now-groepen heb ik het voorrecht om regelmatig met starters te werken (naast de zelfstandigen die al langer bezig zijn). Ik vind het altijd ongelooflijk ... Lees verder

Angst voor afwijzing bij acquisitie is niet nodig

21-09-2008 Een van de belangrijkste redenen waarom veel mensen acquisitie eng vinden en er een grote hekel aan hebben, is de angst om afgewezen te worden door de potentiële klant. Eigenlijk zijn die mensen dus bang voor iets dat niet bestaat. Afwijzing bij acquisitie is namelijk helemaal niet mogelijk. De afgelopen week besprak ik dit onderwerp ... Lees verder

Acquisitie van klanten: wie niet schrijven wil, moet spreken

11-09-2008 Hoe zorg je dat je voldoende klanten krijgt? Een van de manieren die altijd terugkomt in mijn workshops en presentaties, is dat je moet gaan schrijven over jouw vakgebied. Als je gaat schrijven, wordt je bereik veel groter. Mensen in heel Nederland kunnen je vinden (vooropgesteld dat je in het Nederlands schrijft). Je kunt ook ... Lees verder

Als je het leuren en sleuren om klanten te krijgen zat bent

20-08-2008 Veel zelfstandigen voelen de voortdurende zorg en spanning om achter klanten aan te jagen. Het lijkt nooit eens vanzelf te gaan. Altijd weer dreigt er weer een gat te vallen, de barre situatie om zonder klanten en inkomsten te zitten. Telkens moeten ze zichzelf weer oppeppen om de telefoon te grijpen en te gaan leuren ... Lees verder

Expert worden? Dat bepaal je zelf

08-05-2008 Gisterenavond was ik op de 23e verdieping in het World Trade Center in Rotterdam – met het allermooiste uitzicht over de stad (ik wilde er zowat gaan wonen) – waar ik een presentatie gaf voor het Contact Jonge Bedrijven (CJB), het Rotterdamse ondernemersnetwerk.  Mijn presentatie ging (het zal je niet verbazen) over het onderwerp "acquisitie" ... Lees verder

De nieuwe regels van marketing

27-02-2008 Soms lijkt het alsof de tijd heeft stilgestaan. Dan zijn er klanten die me vragen waar ze adreslijsten kunnen kopen om koude acquisitie te gaan doen. Of ze vragen zich af waar ze kunnen adverteren. Sommigen broeden zelfs op plannen om grappige premiums (weggevertjes) aan klanten te gaan sturen in hun direct mail-campagne (je weet ... Lees verder

Word ook journalist, uitgever, voorlichter, leraar

22-02-2008 Marketing verandert je leven radicaal, was mijn stelling in mijn vorige bericht. Jezelf specialiseren, focussen, je niche kiezen, is maar één van de aspecten daarvan. Marketing vraagt ook dat je jezelf in nieuwe rollen kunt ontwikkelen. Behalve dat je de vakvrouw of -man bent die een bepaalde dienst uitvoert voor klanten, is ook nodig dat ... Lees verder

Wie content maakt, heeft de grootste overlevingskans

18-02-2008 Vorige week vrijdag was ik bij de langverwachte "denktank" in het Utrechtse vergadercentrum Seats2Meet over het onderwerp "Survival of the fittest contentmakers", georganiseerd door Erno Mijland. Ik had me er al de hele tijd op verheugd, om nu eindelijk eens grafisch ontwerper Huub Koch, die ik van het bloggen ken, te ontmoeten en natuurlijk Erno ... Lees verder

De verpakking is waar het om gaat

10-01-2008 Veel zelfstandige dienstverleners die ik ken, barsten van de talenten, weten heel veel en hebben een ervaring om U tegen te zeggen. Maar zijn ze succesvol? Dat is lang niet altijd het geval. Het zou zo maar kunnen dat iemand die veel minder ervaring en kennis heeft, de grootste aantrekkingskracht heeft en er binnen korte ... Lees verder

Marketing is belangrijker dan verkoop

09-01-2008 Hoe kom je als dienstverlener aan klanten? Hiervoor zijn zowel marketing als verkoop nodig. Marketing is alles wat je doet om gekwalificeerde potentiele klanten naar je toe te trekken. En verkoop is wat je doet in gesprekken om ze daadwerkelijk klant te maken. Veel zelfstandigen (en massa’s grotere bedrijven) vergeten de marketing, ze doen alleen ... Lees verder

Hoe lang kun je fatsoenlijkerwijs achter iemand aanjagen (telefonisch)?

29-12-2007 "Mijnheer X, die ik tijdens het netwerken ontmoette, toonde veel belangstelling voor mijn dienst en hij vroeg mij hem te bellen. Ik wachtte een paar dagen – wilde niet te gretig lijken – en belde hem toen op. Maar hij was net een minuut daarvoor vertrokken volgens zijn secretaresse. Ze vroeg mij om vrijdag terug ... Lees verder

Manage je ego voor beter resultaat in acquisitie

09-11-2007 Voel je angst en weerstand bij accquisitie? Zie je het als leuren en sleuren? Schuif je het telkens voor je uit? Waar het mee te maken kan hebben, is dat je te veel of juist te weinig ego hebt. Het nieuwe boek van David Marcum en Steven Smith Egonomics, what makes ego our greatest asset ... Lees verder

Hoe je klanten krijgt via je website

23-10-2007 Tegenwoordig hebben de meeste dienstverleners die ik ken wel een website. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij het werk voor ze doet. Meestal is hij dodelijk saai: je surft er vreugdeloos wat rond door het aanbod van diensten, en keert hem daarna voorgoed de terug toe, want er is geen enkele reden waarom ... Lees verder

Nobco-conferentie 2007: Van coach naar ondernemer

21-09-2007 Gisteren heb ik een superdag gehad bij de NOBCO-conferentie (NOBCO is de vereniging van beroepscoaches) die deze keer op Nijenrode was georganiseerd. Coaches zijn de meest empathische mensen die ik ken en je kunt geweldige gesprekken met ze hebben. En ze doen heel belangrijk werk. Op de conferentie heb ik voor 109 mensen een workshop ... Lees verder

Over trechters en zandlopers als business model

16-08-2007 Veel van mijn kennissen en vrienden zijn zelfstandige ondernemers. In de meeste gevallen eigenzinnige, talentvollemensen. Ze hebben inzicht, ervaring en vaak intrigerende oplossingen voor de problemen die spelen op hun vakgebied. Maar dat wil nog niet zeggen dat hun bedrijf floreert. Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Het kan aan hun marketing liggen en aan ... Lees verder

Hoe je acquisitie kunt versnellen

27-07-2007 Eerder schreef ik dat je bij acquisitie niet te snel moet willen scoren. Klanten hebben tijd nodig om overtuigd te raken van de waarde die je biedt, en daarom moet je marketing erop gericht zijn je klanten hierover voor te lichten, voortdurend weer en op een consistente manier (suggestie: begin een weblog waarin je je ... Lees verder

Bij acquisitie niet te snel willen scoren

26-06-2007 Wat acquisitie lastig maakt, is om er op een bepaalde manier over te denken, waarmee je de teleurstelling en de afwijzing als het ware inbouwt. Misschien ken je de uitspraak van de stoïcijnse filosoof Epictetus die zei: "We raken niet verstoord door wat ons overkomt, maar door onze gedachten over wat er gebeurt". Een moderne ... Lees verder

Dan Kennedy’s tips voor wervende teksten

12-06-2007 "Je bent wel erg Amerikaans" is een uitspraak die ik van tijd tot tijd te horen krijg. Sommige mensen halen daar hun neus voor op. Je zou eens moeten uitrekenen hoeveel zo’n vooroordeel je op jaarbasis gaat kosten. Want voor ieder bedrijf geldt, wat het ook doet, natuurcoaching of edelsteencursussen of accountancy, dat het in ... Lees verder

Afwijzing bij acqusitie voorkomen

22-05-2007 Acquisitie betekent "verwerven" en dat vat meteen samen wat ook het probleem ervan is. Je wilt namelijk iets krijgen van een ander! Dat geeft het gevoel dat je je hand moet ophouden en nederig moet wachten tot iemand je een brokje werk toewerpt. Het maakt niet alleen nederig maar soms ook boos. Ik ontmoet vaak ... Lees verder

Uitslag wedstrijd

13-05-2007 Negen mensen hebben gereageerd op mijn vraag hoe de brochuretekst van bureau XYZ beter kan. Daarvoor hartelijk dank! Reageerders blijken heel goed door te hebben waar hem de kneep zit in deze tekst. Samengevat komt het neer op wat Tjapko de Heus schreef: zo ongeveer alles wat in de tekst staat, roept de reactie op: ... Lees verder

Marketing is ook een lifehack

06-05-2007 Als je je verdiept in marketing en deze kennis vervolgens toepast, kun je jezelf veel tijd en moeite besparen. Je maakt allerlei fouten niet meer en je wordt 100 keer productiever en efficienter. In die zin zou ik marketing ook een "lifehack" willen noemen. Een lifehack wil zeggen: een manier of hulpmiddel om sneller en ... Lees verder

Hoe je meer geld kunt vragen voor je dienst

08-03-2007 Veel dienstverleners vragen te weinig geld voor hun dienst. Regelmatig kom ik ze tegen: coaches die 60 euro per uur vragen, tekstschrijvers die bijna de hongerdood sterven omdat ze 40 euro per uur vragen. Over de webdesigner die 15 euro per uur vroeg, hebben we het maar niet. Maar ook een organisatieadviseur die 150 euro ... Lees verder

Zelfverzekerd overkomen tijdens acquisitie

02-03-2007 Sommige mensen komen zelfverzekerd over, maar zijn in werkelijkheid onzeker, bang en verlegen. Andere mensen komen onzeker over, terwijl ze in feite helemaal niet zo onzeker zijn, maar juist daadkrachtig, moedig en gepassioneerd. Hoe het ook zij, bij acquisitie speelt het een rol. Als je zelfverzekerd overkomt, heeft je klant meer vertrouwen in je. Vertrouwen ... Lees verder

Hoe je succesvol online klanten kunt werven

14-02-2007  Ben je de laatste tijd weinig gebeld door potentiële klanten? Misschien weten ze niet dat je bestaat. Om als ondernemer voldoende klanten binnen te halen is het nodig om in contact te komen met de doelgroep waarop je je richt binnen de door jou gedefinieerde niche. Als je doelgroep niet op de hoogte is van ... Lees verder

Hoe je je telefoonangst kunt overwinnen

08-02-2007 Als je aan acquisitie gaat doen om nieuwe klanten te werven, komt vroeg of laat het moment dat je de telefoon zult moeten grijpen om je potentiele klant te bellen. Ook al heb je je marketing zo effectief gedaan dat koude acquisitie voor jou niet meer hoeft, dan zal het zeker nog voorkomen dat je  ... Lees verder

Wat Aristoteles van jouw website zou zeggen

22-01-2007 Wat is er mis met veel websites van dienstverlenende professionals en bedrijven? Ze zijn dodelijk saai en missen overtuigingskracht! Gek genoeg lijkt er vaak niet eens een poging plaats te vinden, om de lezer ergens van te overtuigen. Of men heeft het idee dat iets overtuigend is, terwijl het dat niet is. Het grote misverstand ... Lees verder

Marketing volgens de weg van de minste weerstand

12-01-2007 Acquisitie en marketing kunnen voor veel ondernemers getob, strijd en moeite betekenen. Zoals een klant tegen mij zei: “Het is niet een drempel die ik ervaar. Het is een berg zo hoog als de Himalaya waar ik maar niet overeen kom”. Maar zo hoeft het niet te zijn. Acquireren kan ook licht en leuk zijn. ... Lees verder

Waarom een lijst is vereist

11-12-2006 Tweeënhalf jaar geleden had (bijna) niemand nog van me gehoord. Tegenwoordig sta ik bekend als een expert op het gebied van acquisitie. Ik heb een boek(je) geschreven over het onderwerp en geef presentaties door het hele land. Ik heb veel meer klanten gekregen en steeds meer mensen weten me te vinden. Hoe heb ik dat ... Lees verder

Concurrentie bestaat echt niet

24-11-2006 Image professionals helpen je bij het kiezen van een bij jou passende kledingstijl en imago. Het is een relatief nieuw beroep waarvan de beoefenaren er steeds meer voor kiezen om zelfstandig te worden. Eergisteren heb ik voor een groep van 67 van deze image professionals (allemaal lid van beroepsvereniging Vereniging van Image Professionals) een workshop ... Lees verder

Nieuwe workshop: Overwin je worsteling met acquisitie

30-10-2006 Op 28 november a.s. geven Francine Derks en ik onze 1-daagse workshop "Overwin je worsteling met acquisitie". Deze workshop is voor iedere dienstverlenende zelfstandige die wel eens denkt: "Wie zit er nu op MIJ te wachten?" of: "Mensen zullen me wel lastig vinden als ik bel". Francine en ik gaan met je werken aan deze ... Lees verder

Hoe je met meer gemak je groepen vol krijgt

30-10-2006 Hoe zorg je dat je voldoende klanten hebt? Voor bijna alle dienstverlenende beroepen zoals coaches, trainers, adviseurs, therapeuten, ontwerpers, etc. geldt dat het een goed idee is bijeenkomsten te organiseren om mensen kennis te laten maken met jouw aanpak of werkwijze. Dit kan de vorm aannemen van een periodieke bijeenkomst of laaggeprijsde workshop waarin je ... Lees verder

Helga helpen met marketing

25-10-2006 Laatst heb ik mijn nieuwsbrief geschreven over het onderwerp: "Hoe je verpletterend overtuigend kunt zijn". Dit artikel heb ik ook op mijn weblog gezet en ik kreeg daarop verschillende reacties (bedankt!) E’en reactie was van Helga Bosman en daar wil ik even een apart weblogbericht aan besteden. Helga is een hele goede coach en mediator ... Lees verder

Zo doet Francine Derks aan acquisitie

22-10-2006 Francine Derks is een succesvolle trainer en coach uit Limburg. Ze geeft vanuit haar bedrijf Axia intuitietrainingen en werkt aan belemmerende overtuigingen via The Work van Byron Katie. Ze heeft ongeveer twee jaar geleden bij mij het Get Clients Now!-programma gevolgd en sindsdien houden we elkaar op de hoogte van onze ontwikkelingen. Laatst kreeg ik ... Lees verder

Wie deelt, vermenigvuldigt

22-09-2006 Gisteren was ik bij het schitterende congres van het Nobco, de orde van beroepscoaches. Ik gaf er een workshop over het onderwerp acquisitie. Er is in de wereld een enorme behoefte aan coaching maar hoe zorg je dat coach en klant elkaar vinden? Daar is kennis van marketing voor nodig. In de workshop nam ik ... Lees verder

Hoe je verpletterend overtuigend kunt zijn

15-09-2006 Toen ik bijna drie jaar geleden het Get Clients Now!-programma ging volgen, had ik binnen korte tijd zeven acquisities lopen, bij grote en voor mij interessante bedrijven. Achteraf vraag ik me wel eens af: wat deed ik eigenlijk anders dan daarvoor? Hoe kwam het dat er eerst grote stilte was op het acquisitiefront en dat ... Lees verder

Kies voor je ideale klant

11-09-2006 Heb je een hekel aan acquisitie? "Book yourself solid. The fastest, easiest, and most reliable system for getting more clients than you can handle even if you hate marketing and selling" is een goed boek van Michael Port, “the guy to call when you’re sick of thinking small”. Sommige mensen zullen misschien zeggen: “Te Amerikaans”, ... Lees verder

Boekje over acquisitie “Beet” is uit

18-08-2006 De themapocket die ik geschreven heb voor ondernemersblad De Zaak is uit! Het boekje heet “Beet. Alles over klanten vinden en binden” en gaat over – je raadt het al – acquisitie van klanten. Ben heel trots natuurlijk! Een paar ontdekkingen die ik heb gedaan toen ik dit boek schreef: – een boek schrijven is ... Lees verder

Tips en trucs om goeie testimonials te maken

04-08-2006 Vakantie betekent voor mij eindeloos veel boeken verslinden (en dan bedoel ik weer een keer romans). Dan ga ik dus een hele stapel inslaan in de boekwinkel. Bij het kopen laat ik me vaak ter plekke inspireren door de aanbevelingen op de achterflap. Sommige van deze teksten hebben zo’n sterk effect dat ik zo’n boek ... Lees verder

Klanten krijgen voor coaches

25-07-2006 Op 21 september 2006 geef ik op het NOBCO-congres een workshop over het onderwerp "hoe je als coach aan klanten komt". Er is een schreeuwende behoefte aan coaching maar voor veel coaches is het lastig om voldoende klanten te werven. Hoe kunnen coach en potentiële gecoachte elkaar vinden? Je kunt er hier alle informatie over ... Lees verder

Let op hoe je linkt

01-07-2006 In de serie over kleine dingen die van belang kunnen zijn voor je marketing en acquisitie (omdat je om grote dingen te bereiken, soms kleine dingetjes moet doen) vandaag over een piepklein dingetje: de manier waarop je het beste een hyperlink kunt maken op je website, weblog of in je emailberichten. Denk niet te licht ... Lees verder

Tien tips om een tipsartikel te schrijven dat je klanten graag lezen

02-06-2006 Schrijven is voor iedere dienstverlenende ondernemer belangrijk. Als je artikelen gaat schrijven en deze publiceert via je ezine, je website of je weblog bereik je een veel groter publiek dan je ooit via een-op-een-contacten met je klanten voor elkaar zult krijgen. Heel Nederland kan je leren kennen! Maar niet alleen bereik je een groter publiek, ... Lees verder

Waarom het kiezen van een doelgroep zo belangrijk is voor je bedrijf

28-05-2006 Kiezen voor een duidelijk omschreven doelgroep maakt je effectiever, efficiënter en aantrekkelijker: je trekt meer klanten aan en kunt meer verdienen. Lees in dit artikel waarom dit zo is en wat de beste manier is om je doelgroep te kiezen. Veel dienstverlenende professionals die ik spreek, zijn uitermate vaag over de doelgroep op wie ze ... Lees verder

Hoe je als coach veel klanten kunt krijgen

24-05-2006 Gisteren heb ik een hele leuke avond gehad in Leiden bij het Leidsch Coach Café waar ik een presentatie gaf over acquisitie voor een stuk of vijfentwintig coaches. Ik houd van coaches omdat ze communicatief vaak sterk zijn, en nou ja, het zijn gewoon aardige altruÏstische mensen. Tijdens de avond ging het over wat de ... Lees verder

Acquisitie verbeteren met artikelen

20-04-2006 Er zijn nog steeds heel veel zelfstandige ondernemers die absoluut niet te voorschijn komen als je hun naam intikt op bijvoorbeeld Google. Ze zijn nog niet geboren of allang hier op aarde vertrokken, in ieder geval bestáán ze niet, want niet vindbaar in zoekmachines.  Dat is problematisch omdat zoekmachines steeds meer gebruikt worden om koopbeslissingen ... Lees verder

Hoe je een email signature maakt

24-03-2006 In mijn vorige weblog schreef ik over het belang van email signatures (ondertekening onderaan je email) voor effectieve acquisitie. Deze keer over hoe je zo’n signature automatisch aan je mail toevoegt, want het blijkt dat niet iedereen weet hoe dat moet (daar kreeg ik een mailtje over: "Misschien wel heel suf, maar ja. Jouw stukje ... Lees verder

Email signatures: kleine dingetjes met grote gevolgen voor acquisitie (4)

23-03-2006 In deze serie "Kleine dingen die er toe doen bij acquisitie" (omdat je om grote dingen te bereiken soms kleine dingen moet doen) vandaag over het belang van email signatures (= je ondertekening onderaan je emails). Veel mensen die mij emailen, vergeten onderaan hun gegevens te vermelden. Als ik ze wil bellen, zoek ik me ... Lees verder

Je website aanmelden bij zoekmachines

17-03-2006 De website is bíjna klaar, alleen nog wat puntjes op de i en dan online zetten en aanmelden bij de zoekmachines. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Sanne Roemen – we houden van haar – heeft hier een heel praktisch artikel over geschreven: kijk op http://www.naarvoren.nl/artikel/zoekmachines/ Laura BabeliowskyLaura is één van Nederlands bekendste businesscoaches. Sinds ... Lees verder

Zeg nooit dat je organisatieadviseur bent!

15-02-2006 Eén van de struikelblokken bij acquisitie van veel zelfstandigen in dienstverlenende beroepen, is dat ze het vaak heel moeilijk vinden, om aan anderen uit te leggen wat ze precies doen. Dat is een probleem dat pas de laatste jaren is ontstaan. Traditionele dienstverleners hadden het wat dat betreft makkelijker. Iedereen snapt meestal meteen wat een ... Lees verder

Kleine dingen die er toe doen bij acquisitie (3)

03-02-2006 In de serie "kleine dingen die er toe doen in acquisitie": wees altijd persoonlijk in de manier waarop je communiceert met je klant. Het belang van het persoonlijke heb ik een tijdje geleden zelf ervaren toen ik samen met een bedrijf een workshop organiseerde. Dat bedrijf stuurde een uitnodiging naar hun mailingslijst van 700 mensen ... Lees verder

Veel gemaakte marketing- en acquistiefouten

30-01-2006 Veel ondernemers in de dienstverlening die ik ken, hebben nog nooit een marketing- of acquisitiecursus gevolgd. Ze hebben er geen tijd voor of vinden het te duur om erin te investeren. En ik moet toegeven dat ik zelf ook zo iemand was! Tien jaar lang rolde ik van het ene in het andere. Maar soms ... Lees verder

Effectieve acquisitie: Hoe je jezelf onweerstaanbaar maakt

29-01-2006 Eén van de gevolgen van een grotere zichtbaarheid is dat ik vaak feedback krijg op mijn doen en laten. Ik geef regelmatig presentaties en na afloop zeggen mensen tegen me dat ze veel geleerd hebben, geïnspireerd zijn of dat ik het leuk deed. En altijd is er ook iemand die op me afkomt om te ... Lees verder

Kleine dingen die er toe doen bij acquisitie (2)

06-12-2005 In deel 2 van de serie "Kleine dingen die er toe doen bij acquisitie" deze keer het onderwerp: Vergeet nooit je oproep tot actie! Regelmatig krijg ik nieuwsbrieven van mensen waarin de oproep tot actie ontbreekt. Ze vertellen bijvoorbeeld over hun nieuwe projecten, geven misschien zelfs interessante tips, maar het is onduidelijk wat ze de ... Lees verder

Kleine dingen die er toe doen bij acquisitie

29-11-2005 Om grote dingen te bereiken, moet je soms kleine dingen doen. Daarom nu een weblogje over kleine dingetjes die een grote rol kunnen spelen bij de acquisitie van klanten. Hierbij een idee dat ik vond in het boek Guerilla Publicity : verander de boodschap van je voicemail iedere dag. Als mensen (potentiële klanten) je bellen ... Lees verder

Klanten: waar zijn ze te vinden?

15-11-2005 Vaak hoor ik zelfstandige ondernemers zeggen: ik zou niet weten hoe ik aan klanten kan komen want ik ken niemand. Waar o waar zijn ze te vinden? Het antwoord is simpeler dan je misschien denkt: klanten zijn overal. Het zijn mensen zoals jij en ik en ze doen alle dingen die jij en ik ook ... Lees verder

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

09-10-2005 Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen! Wat ik echter merk, is dat als ik ... Lees verder

css.php