20-04-2006

Acquisitie verbeteren met artikelen

Er zijn nog steeds heel veel zelfstandige ondernemers die absoluut niet te voorschijn komen als je hun naam intikt op bijvoorbeeld Google. Ze zijn nog niet geboren of allang hier op aarde vertrokken, in ieder geval bestáán ze niet, want niet vindbaar in zoekmachines. 

Dat is problematisch omdat zoekmachines steeds meer gebruikt worden om koopbeslissingen te nemen en dus voor effectieve acquisitie essentieel zijn. Hier wat Amerikaanse cijfers uit recent onderzoek van Marketingsherpa:

– 93.2% van de respondenten doet online research alvorens te kopen
– Google is de favoriete zoekmachine
– Respondenten zoeken in de beginfase van de koopcyclus
– Hoge zoekresultaten zijn van kritisch belang: 60 % van de respondenten klikt op de top 3 van zoekresultaten

Hoog in zoekmachines komen op voor jou belangrijke zoekwoorden is dus héél belangrijk! Wat kun je doen om deze felbegeerde positie te bereiken? Heel interessant is de mening van A-list blogger en internet expert van het eerste uur Dave Taylor. Dave Taylor vindt niet dat de oplossing is allerlei SEO (Search Engine Optimization)- trucs uit te halen en hier dure bedrijven voor in te huren. Wat dan wel?

Je succes op internet gaat volgens Taylor steeds meer draaien om het leveren van waardevolle, interessante en telkens nieuwe "content". Als mensen online gaan, is dat in 99% van de gevallen niet om te kopen, maar om informatie te zoeken over een bepaald vraagstuk waar ze mee rondlopen. En dat is waar Google in wil voorzien. Gééf dus die informatie.

Content is de "holy grail", content is "King, Queen and the Royal family put together". Bedrijven die geen content leveren, zakken terug in de zoekmachines en verliezen hun relevantie.

Wat moet ik me voorstellen bij content? Dit zijn artikelen (of audio of video) over problemen, vraagstukken en dilemma’s op specifieke gebieden. Deze artikelen geven hier de oplossingen voor en de antwoorden op.

Als dienstverlenende professional kun je hier heel veel mee. Dienstverlening draait helemaal om het helpen van mensen bij problemen; erover schrijven is je volgende logische stap. Let erop dat je het doet met gebruik van voor jou belangrijke zoekwoorden, anders haal je er te weinig uit. (Een handig programma om deze zoekwoorden te vinden is bijvoorbeeld http://www.digitalpoint.com/tools/suggestion/ )

In mijn handleiding voor email-nieuwsbrieven kun je trouwens vele tips lezen over hoe je interessante artikelen schrijft die je doelgroep graag leest! (eventjes reclame maken)

En wat als je niet kunt of wilt schrijven? Huur het dan in! ZO belangrijk is het.

En wat vind jij? Ik hoor het graag! Klik hiervoor op reacties.

Laura Babeliowsky
Laura is één van Nederlands bekendste businesscoaches. Sinds 2004 leerde ze duizenden zelfstandigen in Nederland en België hoe ze meer klanten krijgen, meer verdienen en meer impact hebben. Zelf een zeer succesvolle ondernemer, is het Laura’s passie om 100.000 coaches, trainers en adviseurs te helpen minimaal €100.000 te verdienen per jaar in 2016.

  • Daphne Medik schreef:

    Hoi Laura,
    Ik kan het alleen maar met je eens zijn: publiceren werkt! Graag wil ik nog wat aanvullen: Naast het zelf publiceren van artikelen via de eigen website of weblog is ook ‘free publicity’ een mooi middel om aandacht te krijgen voor jouw product of dienst. Veel mensen hebben echter geen idee hoe ‘free publicity’ werkt. In het artikel ‘Zo krijg je free publicity’, dat ik heb gepubliceerd in EventMagazine, geef ik een aantal praktische tips. Wellicht wil je jouw lezers hierop attenderen. Ze kunnen dit verkrijgen door mij een mailtje te sturen (ik moet nog uitzoeken hoe ik dit het beste op mijn site kan plaatsen.. shame shame).
    Groetjes,
    Daphne

  • Mail Daphne als je haar artikel wil lezen:
    d.medik@dmmcommunication.nl
    Laura

Laat een reactie achter:

Naam en e-mail adres zijn vereist. E-mail adres zal niet worden getoond bij de reactie


css.php