09-10-2005

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Een weblog zoals ik het zie (ik heb geen idee wat de officiële definitie is) is een soort dagboek op internet. Met behulp van een speciaal blogprogramma (ik gebruik Typepad) creëer je een aparte website en hier zet je je berichten op.

Heel kenmerkend voor een weblog is de toon: het gaat om persoonlijke berichten waarmee je iets van jezelf laat zien. Weblogs worden steeds meer gezien als hét marketingtool voor de professionele dienstverleners ("Blog as if your life depended on it" schrijft Tom Peters, één van de bekende bloggers op zijn blog: http://www.tompeters.com/entries.php?note=007303.php).

Waarom? Omdat bij weblogs inderdaad het "persoonlijke" centraal staat: in een wereld die stijf staat van onechtheid hebben we behoefte aan authenticiteit, aan mensen die we echt kunnen leren kennen. En juist in de dienstverlening draait alles om de "know, like and trust"-factor: mensen nemen je dienst af als ze je kennen, leuk vinden en vertrouwen. Een weblog heeft alles in zich om dit mogelijk te maken.

Als je ook zin hebt om een weblog te beginnen, kan ik je erg aanraden om gebruik te maken van het Build a better Blog System van Patsi Krakoff en Denise Wakeman. Ze leiden je stap voor stap door het proces en zo bespaar je veel tijd. Je kunt hier hun e-book bestellen: http://www.1shoppingcart.com/app/?Clk=1210367

Ik lees graag je reactie hierop! Klik onderaan op Reacties.

Laura Babeliowsky
Laura is één van Nederlands bekendste businesscoaches. Sinds 2004 leerde ze duizenden zelfstandigen in Nederland en België hoe ze meer klanten krijgen, meer verdienen en meer impact hebben. Zelf een zeer succesvolle ondernemer, is het Laura’s passie om 100.000 coaches, trainers en adviseurs te helpen minimaal €100.000 te verdienen per jaar in 2016.

Laat een reactie achter:

Naam en e-mail adres zijn vereist. E-mail adres zal niet worden getoond bij de reactie


css.php