Worstelen met acquisitie Archives - Bouw een Bloeiend Bedrijf

Categorie: Worstelen met acquisitie

Telefoonangst overwinnen: wat ik leerde op het tennisveld

07-11-2008 Veel zelfstandige ondernemers hebben telefoonangst als ze koude of warme acquisitie moeten doen. Ze zien er vreselijk tegenop om te gaan bellen naar klanten uit angst om afgewezen te worden. Ik overdrijf niet als ik zeg dat telefoonangst voor veel mensen zo eng voelt als doodsangst. Het bellen voelt ongeveer alsof je jezelf van een ... Lees verder

Angst voor afwijzing bij acquisitie is niet nodig

21-09-2008 Een van de belangrijkste redenen waarom veel mensen acquisitie eng vinden en er een grote hekel aan hebben, is de angst om afgewezen te worden door de potentiële klant. Eigenlijk zijn die mensen dus bang voor iets dat niet bestaat. Afwijzing bij acquisitie is namelijk helemaal niet mogelijk. De afgelopen week besprak ik dit onderwerp ... Lees verder

Waarom 90% van de coaches worstelt met zelfstandig ondernemerschap

30-05-2008 Veel mensen beginnen tegenwoordig voor zichzelf als coach. Het lijkt een heel aantrekkelijk beroep: mensen helpen en daarmee je geld verdienen. Maar zo gemakkelijk is het niet. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat een coach gemiddeld $37.500 per jaar verdient, te weinig als zelfstandig ondernemer. Voor veel coaches is het uitermate moeilijk, hun hoofd boven water ... Lees verder

Marketing is belangrijker dan verkoop

09-01-2008 Hoe kom je als dienstverlener aan klanten? Hiervoor zijn zowel marketing als verkoop nodig. Marketing is alles wat je doet om gekwalificeerde potentiele klanten naar je toe te trekken. En verkoop is wat je doet in gesprekken om ze daadwerkelijk klant te maken. Veel zelfstandigen (en massa’s grotere bedrijven) vergeten de marketing, ze doen alleen ... Lees verder

Zelfstandig zijn is leuk, maar kan ook moeilijk en verdrietig zijn

28-12-2007 Is het tijdperk van de individualisering voorbij? Volgens sommigen wel. We gaan weer helemaal terug naar het "wij-gevoel", zoeken naar saamhorigheid, een nieuw gemeenschapsgevoel etc. etc. Ongetwijfeld zal aan die individualisering een eind gaan komen maar dit is nog niet de dagelijkse realiteit van de vele zelfstandigen die er op dit moment zijn. Zelfstandig worden ... Lees verder

Kies je niche voor de meeste kans op succes

29-11-2007 De laatste jaren zijn veel mensen zelfstandig geworden en er komen er nog steeds iedere dag nieuwe dienstverleners bij. Niet iedereen wordt daar vrolijk van. Wie zit er nu te wachten op al die trainers, adviseurs, coaches, ontwerpers, etc.? Is er wel voldoende markt voor iedereen? Kan dat eigenlijk wel goed gaan? Maar deze zorg ... Lees verder

Manage je ego voor beter resultaat in acquisitie

09-11-2007 Voel je angst en weerstand bij accquisitie? Zie je het als leuren en sleuren? Schuif je het telkens voor je uit? Waar het mee te maken kan hebben, is dat je te veel of juist te weinig ego hebt. Het nieuwe boek van David Marcum en Steven Smith Egonomics, what makes ego our greatest asset ... Lees verder

Je hoeft het niet allemaal in je eentje te doen

10-07-2007 Veel ondernemers en zelfstandigen die ik ken doen alles in hun eentje. Geen wonder dat ze dan stagneren, eindeloos de nodige actie voor zich uit schuiven of telkens blijven doen wat ze allang niet leuk meer vinden. En zo halen ze niet alles uit zichzelf wat ze in zich hebben. Het komt door hun alleenheid. ... Lees verder

Bij acquisitie niet te snel willen scoren

26-06-2007 Wat acquisitie lastig maakt, is om er op een bepaalde manier over te denken, waarmee je de teleurstelling en de afwijzing als het ware inbouwt. Misschien ken je de uitspraak van de stoïcijnse filosoof Epictetus die zei: "We raken niet verstoord door wat ons overkomt, maar door onze gedachten over wat er gebeurt". Een moderne ... Lees verder

Acquisitie en de aard van je innerlijke dialoog

20-04-2007 Sommige zelfstandige ondernemers trekken klanten aan zonder enige moeite. Ze doen niet aan acquisitie, hebben geen elevator pitch, misschien zelfs niet eens een website. Toch worden ze voortdurend door klanten gebeld en komen ze om in het werk. Met Francine Derks – mijn inspirerende collega met wie ik de workshop "Overwin je worsteling met acquisitie" ... Lees verder

Hoe je meer geld kunt vragen voor je dienst

08-03-2007 Veel dienstverleners vragen te weinig geld voor hun dienst. Regelmatig kom ik ze tegen: coaches die 60 euro per uur vragen, tekstschrijvers die bijna de hongerdood sterven omdat ze 40 euro per uur vragen. Over de webdesigner die 15 euro per uur vroeg, hebben we het maar niet. Maar ook een organisatieadviseur die 150 euro ... Lees verder

Hoe je je telefoonangst kunt overwinnen

08-02-2007 Als je aan acquisitie gaat doen om nieuwe klanten te werven, komt vroeg of laat het moment dat je de telefoon zult moeten grijpen om je potentiele klant te bellen. Ook al heb je je marketing zo effectief gedaan dat koude acquisitie voor jou niet meer hoeft, dan zal het zeker nog voorkomen dat je  ... Lees verder

Marketing volgens de weg van de minste weerstand

12-01-2007 Acquisitie en marketing kunnen voor veel ondernemers getob, strijd en moeite betekenen. Zoals een klant tegen mij zei: “Het is niet een drempel die ik ervaar. Het is een berg zo hoog als de Himalaya waar ik maar niet overeen kom”. Maar zo hoeft het niet te zijn. Acquireren kan ook licht en leuk zijn. ... Lees verder

Concurrentie bestaat echt niet

24-11-2006 Image professionals helpen je bij het kiezen van een bij jou passende kledingstijl en imago. Het is een relatief nieuw beroep waarvan de beoefenaren er steeds meer voor kiezen om zelfstandig te worden. Eergisteren heb ik voor een groep van 67 van deze image professionals (allemaal lid van beroepsvereniging Vereniging van Image Professionals) een workshop ... Lees verder

Zo doet Francine Derks aan acquisitie

22-10-2006 Francine Derks is een succesvolle trainer en coach uit Limburg. Ze geeft vanuit haar bedrijf Axia intuitietrainingen en werkt aan belemmerende overtuigingen via The Work van Byron Katie. Ze heeft ongeveer twee jaar geleden bij mij het Get Clients Now!-programma gevolgd en sindsdien houden we elkaar op de hoogte van onze ontwikkelingen. Laatst kreeg ik ... Lees verder

Wie deelt, vermenigvuldigt

22-09-2006 Gisteren was ik bij het schitterende congres van het Nobco, de orde van beroepscoaches. Ik gaf er een workshop over het onderwerp acquisitie. Er is in de wereld een enorme behoefte aan coaching maar hoe zorg je dat coach en klant elkaar vinden? Daar is kennis van marketing voor nodig. In de workshop nam ik ... Lees verder

Wat een niche eigenlijk is

20-09-2006 Ieder zichzelf respecterende marketingdeskundige weet dat je om echt succes te hebben als bedrijf, je een niche moet kiezen. Maar wat is een niche eigenlijk en hoe vind je hem? Op zoek naar het antwoord op deze vraag, las ik een inspirerend artikel van Molly Gordon over niches. Het woord niche heeft verschillende betekenissen. De ... Lees verder

Een beetje groep doet je acquisitie goed

03-08-2006 Zelfstandigen hebben, zoals bekend, geen baas en dus ook niemand die tegen je zegt wat je moet doen. Dat kan leiden tot het eindeloos voor je uitschuiven van werkzaamheden, vooral als het om moeilijke dingen gaat, zoals acquisitie en artikelen schrijven. (Dat kan natuurlijk ook gebeuren als je wél een baas hebt trouwens). Als je ... Lees verder

Kiezen ≠verliezen: het verhaal van Simon Groen

21-06-2006 Veel zelfstandigen doen telkens verschillend soort werk voor verschillende doelgroepen. Niks op tegen natuurlijk maar in je marketing en acquisitie kan het je parten gaan spelen. Kiezen voor focus is voor veel mensen in mijn Get Clients Programma’s dé grote succesfactor maar tegelijk ook vaak het moeilijkste wat ze kunnen doen. Waarom is focus kiezen ... Lees verder

Ode aan dienstverleners

10-05-2006 Eén van de vaste onderdelen in het Get Clients Now!-programma bestaat eruit dat we gaan kijken naar belemmerende overtuigingen waar mensen last van hebben tijdens acquisitie. Eén van de steeds terugkerende overtuigingen die ik hoor, is dat mensen denken: wie zit er eigenlijk op mij te wachten? Echt zo’n gedachte waardoor ze telkens acquisitie voor ... Lees verder

Hoe je meer zelfvertrouwen krijgt

06-05-2006 Zelfvertrouwen is voor acquisitie heel belangrijk. Je wekt nu eenmaal meer vertrouwen op en je komt geloofwaardiger over als je met zelfvertrouwen je presentatie voor de klant doet. Als je te weinig zelfvertrouwen hebt, wat kun je dan doen? Zelfvertrouwen is iets waar ik al jarenlang mee in een soort gevecht ben; het is niet ... Lees verder

Geven, ontvangen, aanbieden, nemen

06-04-2006 Naar aanleiding van mijn vorige post (en de reacties erop, bedankt allemaal!) wilde ik nog even dieper ingaan op de begrippen geven, ontvangen, aanbieden en nemen om een overvloed te bereiken in je acquisitie. Veel zelfstandigen ervaren niet een overvloed als het om acquisitie van klanten gaat: ze ervaren juist een tekort, stagnatie of schaarste. ... Lees verder

Kritiek op mijn manier van acquisitie

01-04-2006 Behalve veel waardering, krijg ik ook af en toe kritiek (echt wel waar). Ik schrok helemaal van een mailtje dat ik vorige week kreeg naar aanleiding van mijn aanbiedingsmail voor mijn nieuwe emailnieuwsbrievenworkshop: "…Ik begin het gevoel te krijgen dat jouw drive om te verkopen wel erg groot is (mijn ervaring: opdringerig) en mijn belang ... Lees verder

Van coaches zijn er nooit genoeg

16-03-2006 Eén van de belemmerende overtuigingen waar coaches bij hun acquisitie last van kunnen hebben, is het idee dat er al zoveel coaches zijn. Iedereen is coach tegenwoordig! Wie zit er nog op jou te wachten? Dat is een hele vervelende gedachte, die de coaches vaak de lust om als coach naar buiten te treden, ontneemt. ... Lees verder

Omgaan met acquisitie: leren niemand te zijn om iemand te zijn

06-01-2006 Veel mensen stellen eindeloos uit om acquisitie te doen; ze durven niet te bellen of potentiële klanten te benaderen. Hierdoor buiten ze de mogelijkheden en talenten niet uit die ze in zich hebben; hun bedrijf leidt een zieltogend bestaan of ze blijven eindeloos hangen in een baan die ze niet leuk vinden. Liever dat dan ... Lees verder

Rouwen om een acquisitie die niet doorging

29-12-2005 Ben je van slag nadat je afgewezen bent bij de acquisitie van een klant? Dan ben je niet de enige. Het is een universeel verschijnsel, dat voor de grap het Post Rejection Syndrom (PRS) wordt genoemd.  In de “O” (december 2005), las ik hier een interessant artikel over. Wat is PRS precies en wat kun ... Lees verder

Succesvolle acquisitie vraagt om optimisme

26-11-2005 Uit onderzoek blijkt dat de mensen die het beste zijn in verkoop en acquisitie, over het algemeen optimistische mensen zijn. Dat is ook wat ik zie bij veel van mijn klanten. Als het zo belangrijk is, wat kun je dan doen om optimistischer te worden? Martin Seligman, een Amerikaanse professor gespecialiseerd in de psychologie van ... Lees verder

Zeven angsten voor acquisitie

20-11-2005 Acquisitie is voor veel mensen – ook ondernemers – het allerengste wat ze kunnen doen. C.J. Hayden, de bedenkster van het Get Clients Now-programma, noemt in één van haar programma’s zeven angsten die mensen voor acquisitie kunnen hebben. 1. Angst voor afwijzing (ze gaan me niet willen) 2. Angst om belachelijk te zijn (ze gaan ... Lees verder

Zelf acquisitie doen of uitbesteden?

28-10-2005 Veel zelfstandigen vinden acquisitie moeilijk en verlangen ernaar om het uit te besteden aan iemand anders. Maar je hebt er meer aan om je weerstand ertegen te overwinnen.

css.php