Hoe ik met strategiesessies 50.000 euro verdiende

Om meer dan 100.000 euro te verdienen als coach, trainer of adviseur, is het essentieel om high-end producten te gaan aanbieden. High-end producten creëren betekent dat je zowel inhoud als prijs van je diensten gaat upgraden. De klant krijgt veel meer waarde, waardoor de prijs enorm omhoog kan gaan.

High-end producten aanbieden vraagt om nieuwe vaardigheden. Vaardigheden om in gesprekken te verkopen en strategieën om met zoveel mogelijk geschikte kandidaten deze gesprekken te voeren.

Een van de beste manieren om klanten te vinden voor je high-end producten, is door middel van strategiesessies. Een tijdje geleden hield ik strategiesessies en het leverde mij meer dan 50.000 euro aan inkomen op in twee weken tijd.

Wat zijn strategiesessies en wat is het geheim om er klanten mee te krijgen?

Strategiesessies zijn gratis gesprekken met klanten waarin ze iets heel belangrijks leren. Ze bepalen hun strategie ten aanzien van een bepaald onderwerp, bijvoorbeeld ten aanzien van:

  • hun carrière
  • hun omzet
  • hun rol als leidinggevende
  • de prestaties van hun bedrijf of team
  • gewichtsverlies
  • hun liefdesrelaties
  • in de media komen
  • … of wat dan ook (je kunt ze in welk gebied dan ook toepassen).

Wat is het voordeel van strategiesessies?

Met strategiesessies bied je heel belangrijke waarde aan je klant, waardoor ze heel geïnteresseerd zijn om met je in gesprek te komen. Alle mensen die je kent en die in principe geïnteresseerd zijn in wat je doet, maar die je nu vaak niet kunt krijgen als klant (eenvoudigweg omdat je geen manier ziet om ze te interesseren voor een gesprek) kun je benaderen voor strategiesessies.

Strategiesessies zijn dus super omdat je niet passief hoeft te wachten op meer klanten. De klant krijgt belangrijke waarde, maar tegelijk krijg jij de gelegenheid om hem of haar te interesseren voor je aanbod. Dat is de kunst van zo’n gesprek. Een paar tips om dit te doen:

  1. Geef je coaching/advies niet weg. Dan is er namelijk geen enkele reden meer om klant bij je te worden! Geef dus alleen de kennis die je wil geven en die je vooraf bepaald hebt.
  2. Vergroot de urgentie van het probleem van de klant (zodat de interesse in je aanbod groter wordt). Zorg dat je de vraagstukken en issues van de klant met betrekking tot het betreffende gebied naar boven haalt en de kosten en de impact hiervan inzichtelijk maakt.
  3. Laat de klant contact maken met het verlangen naar een nieuw perspectief. Zorg dus dat je de problemen transformeert naar hoop dat de klant zijn of haar probleem kan oplossen.

Hoe groter je de urgentie oproept en nieuwe hoop biedt in je gesprek, hoe hoger je prijs kan worden. Dit biedt dé gelegenheid om je high-end-aanbod voor een zeer goede prijs te verkopen.

Van belang is dus om zoveel mogelijk van deze strategiesessies te voeren. Je inkomen kan enorm toenemen in korte tijd en ze zijn heel leerzaam om te doen.

Wil je meer weten over hoe je met strategische sessies je hooggeprijsde aanbod kunt verkopen? En over hoe je überhaupt een hooggeprijsd aanbod kunt maken? Vraag dan een strategiegesprek aan. We helpen je graag hiermee. We geven je graag ideeën.

2 reacties op “Hoe ik met strategiesessies 50.000 euro verdiende”

  1. S Bonafasia schreef:

    Ja ik wil ik loop al een tijd rond met het idee om scheidings manager te worden. Ik wil leren hoe ik dit kan waar maken met wat ik nu voor ogen heb.

  2. Anita schreef:

    Graag wil ik ideeën voor een strategiesessie. Ik ben met een nieuw plan bezig om vrouwelijke leidinggevenden in de zorg met een dreigende burn-out te helpen middels een high-end traject.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Hoe je om kunt gaan met kritiek

Altijd als ik mijn ezine schrijf, presentaties geef, artikelen schrijf op mijn weblog, krijg ik reacties van anderen. In de meeste gevallen zijn die positief. Ik krijg mailtjes van mensen die me schrijven hoe ik hen geïnspireerd heb, die de  tips en adviezen daadwerkelijk toepassen in de praktijk en daar veel aan hebben. Daar ben ik altijd blij mee en ik heb er een apart mapje van gemaakt in mijn emailinbox.

Maar het is niet allemaal zo warm. Als je veel schrijft, spreekt, en stelling neemt, krijg je ook kritiek, soms bijtend als zuur in je gezicht.